Blogi

Mielen mainingeista on Kaksisuuntaiset ry:n yhteisöblogi. Sitä kirjoittaa vaihtuva joukko kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai skitsoaffektiivista häiriötä sairastavia ihmisiä monesta eri taustasta ja ikäryhmästä. Kullakin kirjoittajista on oma, persoonallinen näkökulmansa mielen sairauden kanssa elämiseen.

Toivotamme mukaan kaikki kiinnostuneet tekemään blogia yhdessä. Mielen maininkeihin voi kirjoittaa artikkeleja tai tuottaa kuvituksia esimerkiksi piirtämällä tai valokuvaamalla – tai molempia. Saat meiltä opastuksen alkuun ja palautetta teksteistä. Osallistuminen onnistuu etänä mistä vain.

Uusi blogiteksti ilmestyy joka sunnuntai, poislukien loma-ajat. Voit seurata uusia blogipostauksia Facebook- tai Instagram-tilimme kautta. Blogin Kirjoittajat-sivulta pääset tutustumaan kirjoittajaesittelyihin ja löydät linkin jokaisen kirjoittajan omiin teksteihin.

Mielen mainingeista -blogi alkoi vuonna 2019 osana sosionomiopiskelija Mira K:n opinnäytetyötä. Sittemmin blogi on vakiinnuttanut paikkansa yhtensä Kaksisuuntaiset ry:n viestintäkanavana ja yhteisön äänenä.

Blogi on myös yksi osa kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai skitsoaffektiivista häiriötä sairastaville nuorille ja nuorille aikuisille suunnattua Aallonmurtaja-hanketta. Täältä pääset lukemaan hankkeeseen liittyvät tekstit.

Blogia päätoimittavat yhdessä Tiia E ja Veera S. Voit olla blogiasioista yhteydessä osoitteeseen tiia@kaksisuuntaiset.fi. Kirjoittelemisiin!